A Magyar Közút Nonprofit Zrt. folyamatosan végzi a kezelésébe tartozó országos közúthálózaton az út- és hídellenőrzési munkákat. Ennek keretein belül derült fény arra, hogy az M0-s autóút M1-es autópályától az M5-ös autópálya felé vezető oldalán, a törökbálinti csomópont után található Dulácska völgyhídnál soron kívüli dilatációs elem javítási munkákat kell végezni. Az előkészítő, illetve a forgalomtelepítési munkákat követően a tervek szerint 2024. augusztus 16-án délelőtt indulhatnak el a javítási munkák. A szakemberek tisztában vannak azzal, hogy a hosszú hétvége miatt és nyáron jellemző vendégmunkás forgalom miatt jelentősebb torlódások alakulhatnak ki, de a közlekedésbiztonság és a forgalom folyamatos fenntartása miatt ezek a munkák nem halaszthatóak, azokat a lehető legrövidebb időn belül el kell végezni. Az előzetes kalkulációk alapján a munkákkal a külső szakvállalkozók az esti órákra végezhetnek majd, a cél, hogy hétvégén már ne kelljen korlátozásra számítani az arra közlekedőknek.
Fontos megjegyezni, hogy a munkák a híd belsejében, a forgalmi sávok alatt zajlanak majd, mivel a dilatációs elemeket onnan tudják javítani és értelemszerűen a forgalom ezen időszak alatt nem haladhat majd a felszínen. Ezért bár korlátozásra és torlódásokra is számíthatnak a közlekedők, de látványos munkavégzést nem fognak látni a járművükből. A korlátozás során csak a belső sávot használhatják a közlekedők, ezen kívül a párhuzamos gyűjtő elosztó pályán is haladhatnak, azon keresztül visszatérhetnek majd az autóútra.
A közlekedőknek ajánlott lesz még indulás előtt tájékozódniuk a javítási munkákhoz kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Útinform szolgálatánál, a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék. A munkálatok idejére a Magyar Közút és a kivitelezők a közlekedők türelmét és megértését kérik, a beavatkozásokat az ő érdekükben végzik.
*A dilatáció tágulási hézagot jelent. A dilatációs szerkezet pedig a híd alakváltozásait felvenni képes, a dilatációs hézagot lefedő, forgalmi terhelést viselő szerkezet.