Forgalombiztonsági beavatkozások a 25-ös számú főút Kerecsend és Eger közötti külterületi szakaszán

A 25-ös számú Kerecsend-Eger-Bánréve másodrendű főút több mint 9 kilométeres szakaszán forgalombiztonsági beavatkozásokra került sor. 

Az elmúlt közel tíz évben megemelkedett a személyi sérüléssel járó közúti közlekedési balesetek száma. A belesetek mintegy 40 %-a súlyos és halálos kimenetellel végződött. A részletes baleseti elemzésekből megállapítható, hogy a balesetek elsődlegesen típusát tekintve pályaelhagyásosak, és mintegy 30 %-uk szemben haladó járművek ütközése volt, amelyek jellemzően a 7-es és a 9-es km szelvények között következtek be. A korábbi években az érintett szakaszon már megvalósultak forgalomtechnikai intézkedések, emelt láthatóságú/hátterű közlekedési táblák telepítése, burkolati jelzőtestek (fényvisszavető prizmák) elhelyezése 70 km/h sebesség korlátozások bevezetése (nedves burkolatra vonatkoztatva) történt meg. Az előzőeken túlmenően 2014-ben a 8+050 – 8+312 km szelvények közötti szakaszon az Eger felé vezető forgalmi sávban kopóréteg csere készült a vízelvezetés segítésére burkolatrovátkolással.   
 
2016-ban a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei komplex beavatkozási tervet készítettek elő, amelyben nagy hangsúlyt fektettek a szemben haladó járművek ütközésének megakadályozására.

A beavatkozás összesen 9,3 kilométer hosszon valósult meg saját feladattervi forrásból mintegy nettó
120 millió forintból, Kerecsend és Eger lakott terület határai között a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tervezésében, kivitelezésében.
Az építési munkálatok 2016 októberében kezdődtek és 2017 januárjában fejeződtek be.

A munkák során burkolatmarást követően 2200 tonna aszfalt kopóréteg került beépítésre, a csapadékvíz megfelelő elvezetése érdekében több mint 1800 m²-en megtörtént a burkolat rovátkolása.
 
A forgalombiztonság növelése érdekében különös figyelmet fordított a Magyar Közút az útszakaszon található forgalomtechnikai elemek, mint burkolati jelek és útburkolati prizmák felújítására, valamint új KRESZ táblák is elhelyezésre kerültek. Mintegy 1,7 km hosszú szakaszon megvalósult a szemben haladó forgalmi sávok fizikai elválasztása is terelőfal beépítésével.
 
A Magyar Közút felhívja a gépjárművezetők figyelmét a szabályok betartására, illetve csak megfelelő műszaki állapotú gépjárművel keljenek útra.
 

Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Kommunikációs osztály

Számláló

Számláló

KILOMÉTERNYI ÚT
FŐ MUNKAVÁLLALÓ
VÁRMEGYEI IGAZGATÓSÁG
MÉRNÖKSÉG
LABOR
MÉRŐÁLLOMÁS
31000

KILOMÉTERNYI ÚT

6000

FŐ MUNKAVÁLLALÓ

19

VÁRMEGYEI IGAZGATÓSÁG

80

MÉRNÖKSÉG

8

LABOR

23

MÉRŐÁLLOMÁS